Jak łatwo narysować motocykl

Jak łatwo narysować motocykl

Korzystając z prostej techniki rysowania krok po kroku, możesz narysować swój własny motocykl. Pomoże Ci to zrozumieć części i jak je złożyć razem. Dodatkowo, da ci umiejętności potrzebne do tworzenia niesamowitych projektów na każdym innym rodzaju rysunku. Dowiesz się również, jak tworzyć proste widoki boczne i szkicować kształty.

Rysowanie krok po kroku

Korzystanie z przewodnika po rysowaniu motocykli krok po kroku może pomóc Ci przenieść Twoje umiejętności rysowania na wyższy poziom. Dowiesz się, jak rysować motocykle i skutery wszystkich kształtów i rozmiarów, w tym motocykle wyścigowe, drogowe i trailowe.

W dużym skrócie, rysowanie motocykla to kwestia kreślenia i rysowania. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy nigdy wcześniej nie rysowali żadnego pojazdu. Będziesz musiał narysować serię zakrzywionych i prostych linii, aby stworzyć pożądany kształt. Możesz użyć stalowej linijki, aby wyznaczyć linie roweru – ten kawałek tekstu jest twórczością zespołu portalu Psia Encykopedia. Możesz również użyć taśmy maskującej, aby zaznaczyć punkty na stronie.

Mały gzyms, który widzisz na zdjęciu, to przód motocykla. Powinieneś również uwzględnić zakrzywioną linię, która reprezentuje kierownicę. Jeśli nie jesteś pewien, jak narysować koła, poświęć trochę czasu na zabawę z kolorami.

Zbiornik gazu motocykla powinien być również narysowany z kilkoma zakrzywionymi liniami. Możesz nawet chcieć zrobić tłumik, czyli zakrzywioną figurę, która jest przymocowana do zbiornika gazu. Możesz również chcieć narysować boczną rączkę, która jest długą, cienką rurką, która biegnie od środka koła do kierownicy.

W ostatecznym projekcie będziesz musiał zrobić kilka mniejszych kółek, które będą reprezentować koła. Należy również narysować przednią oponę motocykla, z czterema małymi oznaczeniami.

Szkic widoku z boku

Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy profesjonalistą, przekonasz się, że rysowanie motocykla nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Aby zacząć, musisz zdecydować się na projekt swojego motocykla. Następnym krokiem jest znalezienie dobrego obrazu referencyjnego wybranego przez Ciebie modelu. Korzystanie z prawdziwego odniesienia może znacznie ułatwić proces.

Najlepszym sposobem na to jest szukanie zdjęć motocykli w Internecie. To da Ci wyobrażenie o skali i kształcie Twojego motocykla. Używanie prawdziwego odniesienia pomoże Ci również uniknąć strasznych linii konstrukcyjnych.

Po znalezieniu dobrego obrazu referencyjnego, będziesz musiał dokonać niezbędnych pomiarów. Można to zrobić za pomocą linijki lub taśmy maskującej. Upewnij się, że dwukrotnie sprawdzisz pomiar, aby upewnić się, że nie pozostawiasz błędu.

Najłatwiejszym sposobem wykonania rysunku jest narysowanie obiektu za pomocą dwóch linii. Możesz zrobić jedną linię prostą i linię zakrzywioną w poprzek górnej części reflektora. Możesz też narysować dwie równoległe linie ukośne. To doda wzory i wzbogaci rysunek.

To samo dotyczy innego ważnego szczegółu – tylnej opony. Możesz to zrobić rysując mniejsze koło wewnątrz większego. Będziesz musiał również wykonać kilka małych znaków. Możesz użyć dowolnego koloru do tego kroku.

Tłumik

Wymiana wydechu w Twoim motocyklu może być ważnym sposobem na poprawę osiągów Twojego motocykla. Jednak zanim zaczniesz wymieniać wydech, musisz poznać kilka opcji. Może to być świetny sposób na zwiększenie mocy i efektu wizualnego Twojego motocykla.

W celu kontroli hałasu i emisji spalin opracowano kilka konstrukcji tłumików. Należą do nich turbo, absorpcyjne oraz kombinacja tych dwóch rozwiązań. Niezależnie od konstrukcji, tłumik musi być w stanie odbijać ciepło z wydechu.

Niektóre modele motocykli sportowych nadal stosują tłumiki pod siedzeniem. Jednak w miarę jak ciepło spalin staje się coraz większym problemem, mogą one wkrótce zostać wycofane.

Izolator tłumika to elastyczny materiał, który działa jako pochłaniacz ciepła i zapewnia przepływ powietrza. Izolator jest kompozytem laminowanych warstw materiału izolacyjnego. Grubość izolatora wynosi 0,126 cala na zewnętrznej powierzchni, a jego szerokość wynosi około 26 cali. Utrzymywany jest na miejscu za pomocą pasków z rzepami.

Niektóre modele motocykli posiadają panele montowane bezpośrednio do tłumika. Panele te mają na celu kontrolę hałasu i ukrycie mniej atrakcyjnych połączeń.

Jeśli nie masz dostępu do prawdziwej referencji, możesz uczynić swój rysunek bardziej realistycznym poprzez odniesienie do prawdziwego motocykla. Ułatwi to proces rysowania szczegółów.

Wiele rur wydechowych motocykli ma eliptyczny kształt. Rury te po uruchomieniu stają się niezwykle gorące. Ciepło może być bardzo niebezpieczne dla kierowcy i osób nie będących kierowcami. Dlatego tak ważne jest, aby rura wydechowa była odsunięta od silnika i ramy.

Zbiornik gazu

Niezależnie od tego, czy jesteś aspirującym artystą motocyklowym, czy po prostu chcesz narysować swój własny zbiornik gazu, będziesz musiał poczynić pewne przygotowania. Obejmuje to odłączenie zbiornika od motocykla i dokładne pomalowanie go.

Po pierwsze, musisz się upewnić, że zbiornik jest pusty. Ponadto powinieneś usunąć przewody paliwowe ze zbiornika. Być może trzeba będzie zdjąć siedzenie i osłony boczne. Może być również konieczne usunięcie czujników wskaźnika paliwa.

Następnie trzeba będzie usunąć wszelkie chromy ze zbiornika. Aby uzyskać dokładniejsze szczegóły, możesz użyć aerografu. Powinieneś również użyć lakieru bezbarwnego, aby chronić malowane powierzchnie.

Możesz również użyć octu i sody oczyszczonej, aby usunąć rdzę. Ocet usunie cząsteczki rdzy, a soda oczyszczona wywoła reakcję chemiczną, która rozluźni rdzę. Możesz również użyć specjalistycznych produktów, co będzie wymagało więcej czasu i pieniędzy.

Możesz również pomalować zbiornik farbą w sprayu. Będziesz chciał wymieszać farbę zgodnie z instrukcją, ale powinieneś również upewnić się, że farba jest nakładana warstwowo. Możesz również użyć aerografu, aby nadać delikatne cieniowanie.

Możesz również spróbować elektrolizy, która polega na przepuszczeniu prądu elektrycznego przez substancję jonową. Jest to bezpieczniejsza metoda, ale może być również niechlujna. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz “Jak usunąć rdzę”.

Jeśli planujesz napełnić zbiornik, będziesz chciał użyć wkładu z pełną dyszą. W przeciwnym razie paliwo może wyciec i rozlać się na Twój silnik.

Opony

Posiadanie odpowiedniego typu opony na motocyklu jest niezbędne do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Gdy opona jest zbyt szeroka, może ocierać o wahacz. Szerokie opony zmniejszają również zużycie paliwa.

Przy wyborze nowej opony należy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Producent określi właściwą oponę dla Twojej maszyny i zaleci, abyś zastosował się do jego rad. Producent poda również ciśnienie, jakie należy stosować w zimnej oponie, i zasugeruje sprawdzanie opon roweru na początku każdego sezonu.

Istnieją trzy rodzaje opon motocyklowych. Są to opony radialne, diagonalne i sportowe/wyczynowe. Ogólnie rzecz biorąc, radialne opony motocyklowe oferują większą przyczepność i dłuższe zużycie. Ponadto bardziej równomiernie rozprowadzają ciśnienie powietrza. Są one zazwyczaj stosowane w motocyklach wyczynowych. Mają szerszy ślad niż opony diagonalne.

Stopka, czyli zakrzywiona warga na oponie, ma za zadanie utrzymać ją na miejscu. Utrzymuje ona również dętkę na miejscu. Stopkę należy wciskać w kierunku przeciwnym niż zawór.

Narzędzie do rozbijania stopki, które jest również znane jako narzędzie do rdzeni zaworów, jest urządzeniem pomagającym poluzować napięcie opony. Zatrzaskuje się je na rdzeniu zaworu lub wkręca w niego. Po zerwaniu wydaje dźwięk.

Oznaczenia ścian bocznych są czasami nieco mylące. Niektóre informacje podawane są zarówno w pomiarach alfanumerycznych, jak i metrycznych.

Siedzenie

Tworzenie własnego siedzenia motocyklowego to zabawny i łatwy projekt weekendowy. Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest zebranie materiałów z wyprzedzeniem. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że masz wszystkie materiały potrzebne do wykonania projektu.

Siedzenie motocyklowe to świetny sposób na to, by długie przejażdżki były mniej męczące. Musisz jednak upewnić się, że siedzisko jest odpowiednio dopasowane do Twojego motocykla.

Na rynku istnieje wiele różnych typów konstrukcji siedzeń. Niektóre z nich są wykonane z pianki, podczas gdy inne są pokryte skórą. Pierwszym krokiem do stworzenia własnego fotelika jest narysowanie szkicu.

Szkic będzie zawierał kilka ważnych elementów: siedzenie, zbiornik gazu, tylne zawieszenie, tylne światło oraz deskę rozdzielczą. Kierownica powinna być narysowana za pomocą zakrzywionych linii. Należy również dodać uchwyt boczny. Należy również narysować prostokąt dla przedniego zawieszenia.

Najlepszą częścią rysowania własnego fotela jest to, że jest to stosunkowo niedrogi projekt. Istnieje wiele siedzeń na rynku wtórnym dostępnych dla większości modeli motocykli. Te siedzenia są wygodne i poprawiają ogólne wrażenia z jazdy. Pomagają również poprawić kontrolę jeźdźca.

Możesz również rozważyć dodanie jakiejś skórzanej tapicerki do siedzenia. Jest to świetny sposób, aby dodać styl i klasę do swojego roweru.

Jednak powinieneś również wziąć pod uwagę, że skórzane siedzenia mogą być mocowane za pomocą narzędzi skórzanych. Będziesz musiał również upewnić się, że masz wystarczająco dużo skóry, aby pokryć siedzenie.

Podobne tematy